În siguranță până ”La capătul lumii”

Orice poveste începe cu ”A fost odata ca nicodată…”. Exact așa e și în povestea noastră, a fost odata ca nicodată un ”Făt Frumos”, care va rămâne sub protecția anonimatului ???? Și ca orice prinț care se respectă are nevoie de un armăsar pe măsură : noi îi vom spune foarte scurt și la obiect F800GS ????

Povestea noastră este despre cei doi și o aventura de 10 zile până la cel mai nordic punct al Europei, NORDKAPP din Norvegia. Adică aproximativ 3700 de kilometrii și 11 țări parcurse (dus-întors).

Trebuie să menționăm și faptul că al nostru călător nu este la prima aventură de genul acesta, zeci de mii de kilometrii au fost străbătuți în anii anteriori în toată lumea, evident tot pe două roți. Această călătorie este una diferită însă, pentru că poartă cu el însemnele SEA COMPLET și mesajul, ”În siguranță pănă la capătul lumii”.

Acestea fiind spuse, rolul meu, adică al povestitorului se încheie aici… pentru a da cuvântul aventurii…

ZIUA 1

De ce Norvegia? Pentru ca la școală mi-a plăcut sa citesc și am fost fascinat de legendele Olimpul și de acolo am ajuns și la mitologia nordica..cine nu a auzit de Asgaard(rai) și valhala(razboinicii)? De Odin, Thor sau Loki?

Ok. Mai sus chiar am mințit ???? …în anul de gratie 1990, copil fiind, am pus mana pe un poster cu o trupa meseriașă de rockeri ???????????? cu munți și ape în spatele lor și in josul posterului zicea ceva de norge….si de aia Norvegia…De ce capul nord ? Pentru ca este cel mai nordic punct (cica) al europei asa ca de ce nu?????

De de capul nord ? Pentru ca aici ,vara ,soarele nu trece sub linia orizontului … poate a treia oara isi face mila si mi se arata si mie….Așa că …la drum

ZIUA 2

Pentru ziua de sambata nu sunt multe de mentionat in afara de:

– am reusit sa ma ratacesc pt prima data si de data asta aveam si gps. În loc să ocolesc Budapesta am reuși să intru prin ea…evident orin aglomerație

– caldura mare… dar ce caldură… dupa Budapesta pană la Praga constant peste 32 grade. Seara am pus cortul la Melnik lana Praga. In total 864 km si nici o poza… ????

ZIUA 3

Ziua de duminica a fost total opus. Dupa ce am trecut de Dresda… a inceput ploaia… si ce ploaie… ca nah… asa e normal… dupa soare vine ploaie… si pe anumite portiuni am mers numai cu 80 km…

Intr-un final am reusit sa iau și feribotul si seara sa trec in Danezia ???? Am nimerit tarziu la un camping Presto 80 km mai jos de Copenhaga.

ZIUA 4

Luni dimineata am plecat de la camping presto cu gandu sa fac cat mai multi km. Singurul lucru pt ziua asta era Oresund bridge-Danezia via Suedezia ????Am ajuns la pod, l-am verificat dar cand sa fac poza au venit doi mascati care mi-au facut un semn de dute Dicăăăăăăăăăăăă… de m-am dus…

ZIUA 5

Am plecat de la campingul de langa Ostersund dupa o mică discutie cu dna de acolo….dânsa cerea tuenti iuro (20 de euro in traducere liberă)  eu cu hartia de 10 iuro in mana ca e cam mult ….dupa parlamentari am ajuns la fiftiin iuro(15 ????) ….cand am scos hartia de 5 dansa fff fericita a luat-o si a zis mersi…si eu bogdaproste????

De la Oresundplanul era sa ajung la Breo 50 km spre Asvidja.. sau cum ii zice….Pe drum am vazut si ren(i) ????

In fine am ajuns la orasul cu pricina pe la 7 seara si ma luat un chef de duca încât am zis haide ….hai  mai departe spre jokkmpkk la cercul arctic. Pe drumul principal Se lucra asa ca ..di old u Eu am vazut pe harta ca cica mai incolo pot face dreapta dar nenea de la drumuri vand  a vazut mi a zis  HALT! Asa ca inapoi si ocol de 75 km…

ZIUA 6

Si uite  asa aproape de miezul noptii am ajuns al Arctic Circle…nu ….nu era in plan …

Seara sa terminat la Arctic Circle camping…cam naspa sa conduci 12 noaptea cu soarele in ochi….

Pe 29.06 planul era ca nu era nici un plan…raceala isi facea simtita prezenta…asa ca am plecat la drum la 12 ora lor si dupa 10 min am oprit sa alimentez si sa beau o cafea…Dupa…… cat mai spre nord..fara nici un plan!

ZIUA 7 – NORDKAPP

ZIUA 8

M-am trezit in campingul din Karasjok, ca de obicei la o ora decenta ….ora 11 și undeva pe la 12 am reusit sa plec spre Finlanda. Asadar am intrat….. si iesit din Finlanda

Directia aleasa a fost Mama Rusie – Murmansk. Asa ca pe la 16 eram in vama si dupa formalitatile de rigoare ce au durat aproape 1.5 h am reusit sa intru. Pentru a intra în Rusia ai nevoie de viza pe care trebuie sa o iei din țara iar dacă intri cu mașina/motor trebuie sa faci și un document de import temporar al acestuia.

In Murmansk am ajuns tarziu, asa ca am pierdut 2 ore sa găsesc cazare. La ora 23  am iesit sa vizitez orasul care nu are multe de oferit –  o statuie imensa dedicata soldatului necunoscut Aliosha, o statuie dedicată sotiilor celor plecati pe mare, primul spargator de gheata cu propulsie nucleara (Lenin ???? ) ratat si un moment dedicat unei pisici care a calatorit 6 ani pentru a se reintoarce acasa la stăpâni – ratat 🙂

Ziua următoare planul era asa :  parcurg 600 km pana la Kem…dar socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Am reusit sa ies la ora 11 din Murmansk. în ideea să fac niște poze pe traseu…Cand am oprit sa fac pozele astea motorul a facut talente la pornire asa ca am zis ca urmatoarea pauza va fi ori in benzinarie ori la o intersectie de drumuri. Asa ca am oprit la interzectie de drumuri. (proastă alegere ????)Cand sa pornesc mesaj de oroare pe bord – ews ceva electronic adica ori cheia  nu mai era recunoscuta si atunci trebuia folosita cheia veche  – nu a mers –  sau era o intrerupere de semnal de la cheie la motor…

Buun … am stat  am stat.. am stat…am facut cu mana la motociclisti…si unu dintre ei a oprit. Am explicat mi a zis ca starterul e dus si ca va  veni un alt baiat sa ma ajute. Ok am mai stat o ora am facut cu mana din nou au oprit 3 motoare : olga,vitaliy si dima. Vitaly mi a dat curent la baterie yeee toate o sa fie bine……cand colo …motorul mergea dar bordul nu! Rezolutia era regulatorul de vina…ok …au mai sunat baietii la un moment dat erau 7 motoare oprite….a venit unul cu „multimeter” au luat tensiunea  nu ca s-ar putea sa fie generatorul…..Olga a vorbit cu un prieten de al ei și acesta a venit cu remorca si….. inapoi la Murmansk

La Murmansk direct la service….rezoluția? nu e bine deloc… generatorul e de vină sau statorul sau alternatorul e acelasi lucru…Buun..lasam motorul la service si mergem la hostel…Planul pentru ziua următoare – luat motorul de la service dus la o comapanie  de transport si trims catre Sankt Petersburg….Toate lucrurile au fost rezolvate cu ajutorul lui Vitaly din Murmansk..asa ca la la 16.00 plateam fractura ???? pentru transportul motorului cu tirul la Petersburg… dupa care am mers la radio unde am dat un mic interviu ….ta daaaaaaa!!!

Seara a continuat cu un schimb de experienta  intre motociclistii din spatiul ex sovietic de la hostel : rusi,bielorusi si roman….În aceeasi seară am asistat si la o faza tragicomica : hostelul era langa  o statie de transformare a curentului unde a bubuit un transformator. Cand au venit pompierii  au fost lasati sa astepte cred la poarta 2 masini vreo 10 min dupa care au fost trimisi spre alta intrare…..

Noaptea  luat sfarsit printr-o batalie intre motociclisti si tantarii din cercul arctic….batali a fost pierduta categoric de catre motosticlisti…. ????

ZIUA 9

În jur de ora 10.00 primesc prima veste bună : motocicleta a ajuns in Sankt Petersbuurg. Din pacate Nastya ma va putea lua doar dupa ora 12.00. Nicio problemă… in cele doua ore se pot organiza rusii :  Nastya va veni la 12.30 sa ma culeaga  iar Serghey baiatul de la service se va intalni cu noi la ora 13.00 la compania de transport. Asa s-a si intamplat…

La ora 15.30 eram cu motor cu tot la Serghey la service….omul dupa ce desface si diagnosticheaza  spune ca putem pleca…dar …intre timp el gasise un alternator folosit….Asa ca impreuna cu Nastya plecam de la service. Pe la 20:00 iesim pentru a vedea orasul noaptea….Sankt petersburg – mișto oraș ….NASTYA – super fata!

A doua zi, în jur de ora 13.00 primim vestea ca motocicleta e gata de duca????Pe la ora 15.00 apare si Nastya, mergem la service de unde culeg motorul si pe la 18.00 inapoi cu el la hostel…pentru ca a doua zi la drum ????????????????

La ora 09.00 plecarea din Sankt Petersburg ….la o saptamană distanta de la nefericitul incident de la Murmansk… numai ca… după 200km observ o mare balta de ulei ce se intindea  pe bocancul meu drept…După ce opresc mai strang din surburi plec mai departe cu speranta ca totul va fi bine… canci 🙂 ….Aproape de orasul Pskov observ ca motorul pierde in continuare ulei…. asa ca opresc la militie…  Pskov mototiclet service? Ei : niet!!!

Aoleu….

Dar ei : motociclet clab! Adin km pe stanga…. :))

Si uite asa , duminica la ora 15.00 ma uitam frumos la usa închisa a  acestui club….

ZIUA 10

Duminica   09.07.2017 uleiul curgea in draci…iar mototiclat clab era inchis…. Rabdare si tutun.. ca e la jumate de pret la rusi. Deja incepusem sa ma enervez asa ca am inceput sa studiez cladirile – toate imi pareau  abandonate…ca doar era duminica dupa masa. Spre norocul meu am gasit niste oameni care probabil nu aveau ce face pe acasa si stateau pe langa o cladire si spargeau seminte…Am inceput din nou prin limbajul semnelor sa incerc sa le explic ce doresc insa nu ma faceam inteles….am pus mana pe telefon si Nastya a sarit din nou in ajutor: le-a explicat oamenilor ca am o defectiune la mobra si ca am nevoie de baietii de la club. Zis si facut in 30 de min au venit 3 baieti si surpriza toti vorbeau engleza. Am explicat ce buba aveam ei au zis ca o rezolva, numai ca trebuie sa astept vreo ora pentru ca mecanicul lor este acasa si doarme..dar a promis ca va fi la service ..In acest interval baietii mi-au dat un ceai, un tricou si o mica emblema  a clubului…tareee   Intr-un final am ajuns si la service.

Ziua 11

Luni 10.07.2017 la ora 09.00 un Igor a venit si m-a dus la Iura la service…Loctite nu se intarise dar…am mai  dat pe el cu un fel de feon si pe la 12.00 imi luam la dasvidania de la baieti…..toata distractia motor si cazare 0 ruble  🙂

La 13.30 eram in vama si la 15.45 intrasem in Letonia…Singura poza

ZIUA 12

Marti 11.07.2017 am traversat polonia in directia Slovacia pe o ploaieeeee de…….

ZIUA 13 

Am plecat chiar ok din Svidnik cu directia ungaria astfel incat la 11.00 eram in Miskolc unde am facut pauza de cafea. Gata de aici mai am 190 km pana la Oradea autostrada cine mai e ca mine…Numai ca…tipic mie cad in linie dreapta…ma rog aici a fost in diagonala…intr-un giratoriu am vrut sa schimb banda la  50 km/h si am dat peste mingile alea de metal ale lor…urmarile au fost graozniceeee

……. la doar 2 ore de Romania…FRUSTRANT…FOARTE FRUSTRANT…In fine, motorul din nou pe trailer pana in vama Bors de unde m-a cules Flo si m-a adus la Mures….

Multumesc Dana,Multumesc Flo!

In loc de contuzii….sau concluzii 🙂 

  • Au fost 7500 km parcursi pe motor in loc de 9500-10000km
  • Consumul pentru cei 7500km a fost de 4.5% adica vreo 325 l..
  • Cea mai scumpa benzina in Norvegia – 16 coroane adica 8 lei si… cea mai ieftina in Rusia 40 ruble adica  aproximativ 3 lei…din pacate in Rusia nu am mers decat  800 km pe 2 roti
  • Cea mai scumpa cazare  – Norvegia aprox 45 euro fix la aceeasi casuta in acelasi camping  ca acum 6 ani  dupa ce am vazut curcubeul dublu din nou – nu imi aduce deloc noroc curcubeul asta dublu…:)
  • Cea mai ieftina cazare Nordkapp  – cort moca si Pskov la clubhouse
  • Motorului i-a placut in aceasta mini excursie si drumul pe trailer/tir aprox.2000 km
  • M-am plimbat cu trenul ca in studentie 1400 km in 27 h :))
  • Daca ai dubii sau inca nu stii cine iti e PRIETEN fa o excursie de genul asta 🙂
  • Daca vrei sa cunosti oameni noi, sa iti faci noi prieteni, fa o excursie de genul asta 🙂
  • Estul trebuie vizitat! E inca plin de OAMENIJ

Pana data aviatoare, ca sa terminam cum am inceput, cu aceeasi trupa meseriasa  poate pana repar motoru imi  trece si frustrarea….

#CASĂ FIE BINE

2017-07-17T06:45:21+00:00